NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Facebook wchodzi głębiej w e-commerce

2020-06-20 16:04:00

Pandemia sprawiła, że zakupy online stały się naprawdę popularne. Z tej mody postanowił skorzystać także Facebook. Trzeba tu przypomnieć, że zarówno Facebook, jak i Instagram już wcześniej testowały pewne rozwiązania idące w tym kierunku, jak choćby Facebook Marketplace czy Instagram Checkout, ale nowe narzędzia idą zdecydowanie o krok dalej. Zapewne stworzenie internetowego sklepu nigdy nie było łatwiejsze.

Firmy będą mogły zatem stworzyć sklep na Facebooku kompletnie za darmo. Wszystko, co sprzedawca będzie musiał zrobić, to załadowanie katalogu produktów, oznaczenie tych, które w danym momencie mają być polecane, no i naprawdę intuicyjna personalizacja strony sklepu.

Ale jak to? Za darmo? Oczywiście, pojawia się wątpliwość, bo w jaki sposób Facebook chce na tym zarabiać? Z materiałów udostępnionych przez spółkę wynika, że będzie ona pobierać drobne prowizje za każdą przeprowadzoną transakcję. Jednak prawdziwym workiem bez dna mają okazać się reklamy, teraz wyświetlane w znacznie szerszym zakresie. 

Dowodzony z Menlo Park gigant planuje udostępnić podobną usługę także na Instagramie. Produkty będą przeglądane z poziomu Instagram Explore, a zakupy możliwe w głównej karcie nawigacyjnej aplikacji. Sprzedawcy będą mieli także możliwość uruchomienia programów lojalnościowych połączonych z kontami w obydwu społecznościowych mediach. 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: