Od jesieni ubiegłego roku Mark Zuckerberg, szef Facebooka, przedstawił koncepcję Metaverse, czyli stworzonego od podstaw wirtualnego świata, który będzie funkcjonował równolegle ze światem rzeczywistym, coraz więcej globalnych marek z wyprzedzeniem decyduje się chronić swoje znaki towarowe w tej nowej przestrzeni.
- Ochrona znaku towarowego obowiązuje zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Mamy już szereg sporów, które dotyczą tego wirtualnego świata – powiedziała Monika Zielińska, adwokat i specjalista ds. patentów z Urzędu Patentowego Patpol.
Koncepcja metawersu zakłada, że za kilka lub kilkanaście lat w wirtualnej rzeczywistości awatary będą np. jeździć samochodami lub nosić ubrania z logotypami istniejących w rzeczywistości marek, czy składać zamówienia na wynos w cyfrowych restauracjach, z których będzie być dostarczone do Twoich drzwi w ciągu kilku godzin w prawdziwym świecie. Większość firm będzie zmuszona wejść do metawersu, aby zachować konkurencyjność, dlatego wiele z nich już zaczyna przywiązywać dużą wagę do ochrony swojej własności intelektualnej i przemysłowej w tym nowym wirtualnym świecie.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET