NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Polacy optymistami w obliczu pandemii: badanie

2020-07-27 20:51:00

W okresie pandemii 30 procent respondentów wykazywało skłonność do ograniczania wydatków i oszczędności, a 16 procent obniżyło koszty utrzymania. Polacy, zazwyczaj postrzegani jako impulsywni, okazali się opanowani. 43 procent z nich zachowywało równowagę i spokój podczas nasilającej się pandemii.

Polscy konsumenci wykazują stosunkowo duży optymizm. 26 procent gospodarstw domowych zmniejszyło swoje wydatki w porównaniu z 47 procentami na całym świecie. W dłuższej perspektywie 14 procent polskiego społeczeństwa deklaruje redukcję wydatków, podczas gdy globalnie zrobi to aż 28 procent.

- Polska edycja badania 'EY Future Consumer Index' zainicjowanego przez EY w kwietniu pokazuje, że podobnie jak mieszkańcy innych części świata najbardziej lubimy przejawiać postawę 'zachowaj spokój,  działaj dalej'. Widzieliśmy jednak, że w mniejszym stopniu niż przedstawiciele innych krajów - zwłaszcza zachodnioeuropejskich - wprowadzamy plany oszczędnościowe, przyjmujemy raczej postawę wyczekiwania i nie decydując się na radykalne cięcia, oczekujemy powrotu do normalności. Zapewne nie będzie to ta sama rzeczywistość i konieczne będą zmiany - nawet jeśli nie wpłyną znacząco na domowe budżety, to zapewne przyniosą przynajmniej częściową zmianę zachowań zakupowych - zauważył Łukasz Wojciechowski, Partner EY, Lider Handlu i Konsumentów.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: