W okresie pandemii 30 procent respondentów wykazywało skłonność do ograniczania wydatków i oszczędności, a 16 procent obniżyło koszty utrzymania. Polacy, zazwyczaj postrzegani jako impulsywni, okazali się opanowani. 43 procent z nich zachowywało równowagę i spokój podczas nasilającej się pandemii.
Polscy konsumenci wykazują stosunkowo duży optymizm. 26 procent gospodarstw domowych zmniejszyło swoje wydatki w porównaniu z 47 procentami na całym świecie. W dłuższej perspektywie 14 procent polskiego społeczeństwa deklaruje redukcję wydatków, podczas gdy globalnie zrobi to aż 28 procent.
- Polska edycja badania 'EY Future Consumer Index' zainicjowanego przez EY w kwietniu pokazuje, że podobnie jak mieszkańcy innych części świata najbardziej lubimy przejawiać postawę 'zachowaj spokój, działaj dalej'. Widzieliśmy jednak, że w mniejszym stopniu niż przedstawiciele innych krajów - zwłaszcza zachodnioeuropejskich - wprowadzamy plany oszczędnościowe, przyjmujemy raczej postawę wyczekiwania i nie decydując się na radykalne cięcia, oczekujemy powrotu do normalności. Zapewne nie będzie to ta sama rzeczywistość i konieczne będą zmiany - nawet jeśli nie wpłyną znacząco na domowe budżety, to zapewne przyniosą przynajmniej częściową zmianę zachowań zakupowych - zauważył Łukasz Wojciechowski, Partner EY, Lider Handlu i Konsumentów.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET