Polska jest trzecią preferowaną lokalizacją w Europie dla inwestycji zagranicznych - podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2020 roku PAIH obsłużyła blisko 200 projektów inwestycyjnych o wartości prawie 40 mld zł.
Jak czytamy w informacji podsumowującej działania PAIH w 2020 roku, łączna wartość projektów wspieranych przez Agencję zbliżyła się do 9 mld euro. Covid-19 nie powstrzymał polskich eksporterów, którzy z pomocą Agencji weszli na nowe światowe rynki.
Jak zaznaczyła p.o. prezesa PAIH Grażyna Ciurzyńska, Agencja pracuje obecnie nad nowymi narzędziami wsparcia i przygotowuje się na różne scenariusze związane z pandemią. Wskazała, że do końca 2020 roku PAIH obsłużyła blisko 200 projektów inwestycyjnych, których łączna wartość była o prawie 10 proc. wyższa w skali roku i wyniosła ponad 8,5 mld euro (czyli prawie 40 mld zł).
Pod względem wartości inwestycji - jak czytamy - największymi graczami są m.in. Korea Południowa i Stany Zjednoczone. Najwięcej projektów dotyczy branży usług biznesowych (44), elektromobilności (18) oraz motoryzacji i B + R (po 15). Zwrócono również uwagę, że jeśli chodzi o projekty, które znajdowały się w Polskiej Strefie Inwestycji w I półroczu 2020 r., to polskie firmy odpowiadały za 75 proc. ich ogólnej liczby.
Ostatni kwartał 2020 roku był najbardziej intensywny i bogaty w rozmowy z inwestorami zagranicznymi.
- Według fDi Markets Polska jest trzecią preferowaną lokalizacją w Europie dla inwestycji zagranicznych. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku ogłoszono w naszym kraju ponad 300 projektów typu greenfield, więcej niż w Hiszpanii i Francji - zaznaczyła Ciurzyńska.
Dodała, że tylko Wielka Brytania i Niemcy wyprzedzają Polskę.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET